Як скасувати рішення про відповідність платника ПДВ критеріям ризиковості платника податку за пунктом 8?

Ваше підприємство визнали ризикованим? Тоді, Ви на правильному шляху щодо виключення Вашого підприємства з реєстру ризикових!

З дня набрання чинності Постанови КМУ № 1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Порядок), Бізнес в Україні відчув значні труднощі при реєстрації податкових накладних.
Податкове правоСкасування статусу ризикового підприємства
АдвокатСтаніслав Ковальов

Основна проблема, з якою стикається підприємство при отриманні Рішення про відповідність критеріям ризиковості за пунктом 8, це блокування податкових накладних.

Для чіткого розуміння поставленого питання, потрібно все ж таки визначити, чому Контролюючий орган може присвоїти Підприємству пункт 8 встановлених Критеріїв ризиковості.

Згідно із Додатку 1 до Порядку, пункт 8 присвоюється Контролюючим органом Підприємству, у разі наявності податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в податковій накладній або розрахунку коригування.

Тобто, можливо дійти до висновку, що будь-яка інформація, яка стала відома при моніторингу діяльності Підприємства, може бути підставою для прийняття Контролюючим органом рішення про ризиковість.

Оскільки тема є достатньо обємною, пропоную скористатися зручними посиланнями:

  1. П’ять індикаторів ризикованості, які потрібно усунути для виключення Вашого підприємства з реєстру ризикових.

П’ять індикаторів ризиковості які потрібно усунути для успішного скасування статусу ризикованого підприємства (виключення з реєстру ризикових).

Завдяки практичному досвіду в рамках надання правової допомоги своїм Клієнтам, адвокати Міжнародного юридичного офісу «Ковальов та Партнери» розробили алгоритм дій, так звані п’ять кроків, при реалізації яких, Ваше Підприємство зможе самостійно позбутися критерію або назавжди забезпечити себе від нього.

Треба зазначити, що дотримання розробленого алгоритму, це доволі змістовний шмат роботи, який потребує значного часу. Але при його дотриманні Ваше Підприємство ніколи не буде фігурантом списку ризикованих підприємств.

Отже, пропоную до уваги п’яти кроків які потрібно знати для виключення Вашого підприємства з реєстру ризикових:

По-перше (Податкове навантаження):

Контролюючий орган постійно проводить моніторинг Підприємства на предмет відповідності або невідповідності ризиковості. Отже, при відсутності належного податкового навантаження підприємства за останні 12 к. місяців з ПДВ, та податку на прибуток, буде підставою для прийняття рішення про відповідність ризиковості.

Тобто, при спростуванні Рішення Контролюючого органу у Підприємства на день подачі пояснень та документів не повинні обліковуватися перед Контролюючим органом будь-які зобов’язання по сплаті узгоджених податків, зокрема ПДВ та податку на прибуток.

Крім того, господарська діяльність відповідно до виду зареєстрованої та статутної діяльності, повинна мати належне співвідношення з нарахованими податковими зобов’язаннями.

По-друге (Токсичний Виконавчий орган):

Підпунктом 2, пункту 3 Порядку передбачено, що керівник-посадова особа платника податку не може займати аналогічну посаду більше ніж у трьох (включно) юридичних особах.

Тобто, при спростуванні вищезазначеного Рішення про встановлену ризиковість, Підприємству потрібно змінити керівника, який займає аналогічні посади більше ніж у трьох (включно) юридичних особах.

Також, слід зазначити, що у разі неможливості змінити керівника, який займає аналогічні посади більше ніж у трьох (включно) юридичних особах, у поясненнях на зняття ризикованості треба надати грунтовну інформацію, яка фактично підтвердить, що це не шкодить Підприємству, та це не спрямовано задля здійснення фіктивних господарських операцій, які здійснює або може здійснити Підприємство.

По-третє (Численність працівників на підприємстві, його засновники та ЄСВ):

Один з основних показників, за якими визначається позитивна податкова історія Підприємства, це штатний розпис підприємства, склад засновників/учасників та нараховані, та сплачені суми по ЄСВ.

Так, Порядком передбачено, що задля отримання позитивної податкової історії, Підприємство повинно сплачувати ЄСВ на одного працюючого за останні 12 місяців від заробітної плати яка становить у два рази вище від мінімальної. Крім того, з початку попереднього року, керівник та/або засновник не повинні змінюватися та середньомісячна чисельність працюючих за останні 12 місяців повинна становити не менше п’яти осіб.

Тобто, якщо на Вашому підприємстві офіційно працює менш ніж п’ять працівників, які отримують мінімальну заробітну плату, це є підставою для присвоєння йому статусу ризикованості, а у подальшому блокуванню податкових накладних.

Але оскільки для діяльності Вашого підприємства достатньо менше 5 робітників, та Ви вже маєте рішення про присвоєння статусу ризикованості, потрібно у поясненнях на рішення про присвоєння статусу ризикованості надати грунтовні пояснення з цього приводу та подати до Контролюючого органу документи які спростовують ризиковість.

По-четверте (Значення показника «D» та «P»):

Відповідно до вищезазначеного Порядку, встановлені показники як ознаки безумовної реєстрації податкових накладних. Це значення показника «D» та «P». Показники можливо знайти в електронному кабінеті.

Тобто, при порушенні питання щодо скасування рішення про ризиковість обов’язково треба слідкувати за значенням показника «D» та «P»  в електронному кабінеті підприємства.

Нагадуємо, що з формулами розрахунку показників можливо ознайомитися у затвердженому КМУ Порядку.

По-пяте (Таблиця даних Підприємства):

Відповідно до Порядку, Підприємство має право подати Таблицю даних платника податку. Таблиця повинна заповнюватися за встановленою формою. 

Слід зазначити, що подана до Контролюючого органу Таблиця не завжди може бути ним врахована. В такому випадку, потребується докласти значних зусиль для складання додаткових Пояснень до Таблиці платника. При складанні пояснень, треба звернути увагу на декілька основних вимог та зареєстровані види діяльності Вашого Товариства. Без врахованої Таблиці платника, Контролюючий орган може блокувати Ваші податкові накладні при їх реєстрації у ЄРПН.  

Таблиця, яка подається до Контролюючого органу обов’язково повинна бути врахована. Відомості про врахування або не врахування Таблиці відображається в рішенні. Рішення надсилається до електронного кабінету платника податків.

Що потрібно знати при адміністративному оскаржені Рішення про ризиковість.

Задля врегулювання цього питання та отримання позитивного Рішення про невідповідність ризиковості встановлена відповідна досудова процедура.

Відповідно до встановленої процедури, Підприємство після усунення основних вище зазначених ознак ризиковості, які можуть бути підставою для отримання рішення про ризиковість, може надати Контролюючому органу інформацію та документи у виразі Пояснень.

Пояснення на Рішення Контролюючого органу складаються у довільній формі. Можливо подати на офіційному бланку Підприємства, у разі його наявності.

При складанні пояснень, важливо не його вид, а його змістовність та грунтовність.             Контролюючому органу потрібно від Вас якомога більше інформації по суті проведення господарської діяльності Підприємства за останні 12 місяців. Але слід розуміти, що кожен факт на який Ви посилаєтеся у своїх поясненнях, повинен підтверджуватися доказом. Тобто, задля усунення будь-яких підозр зі сторони Контролюючого органу з приводу ознак фіктивності та ризиковості Вашого Підприємства, до пояснень потрібно надати фактичні данні, які дійсно це підтвердять.

Які  документи потрібно подати у ДПС для скасування Рішення про ризиковість.

Яку інформацію треба надати у поясненнях?

Документи потрібно готувати кожному підприємству індивідуально. Це залежить від виду діяльності підприємства, кількості його фінансово-господарських операцій та інших чинників. Також, при подготовці документів слід уважно дослідити відомості, які комісія зазначає у свойому рішенні та у разі їх реальності підтвердити їх документально. 

Звертаємо Вашу увагу, що Пояснення та кожен документ до них, обов’язково повинен бути прийнятим Контролюючим органом через електронний кабінет.

Строк розгляду поданих пояснень становить сім робочих днів.

Виключення Підприємства з переліку ризиковості, здійснюється Комісією в день проведення засідання та прийняття рішення.

Якщо протягом встановленого терміну, рішення не прийнято, Підприємство виключається з переліку ризикових платників податків.

Отже, використовуючи поради Міжнародного юридичного офісу «Ковальов та Партнери» та дотримуючись встановлених норм Порядку Кабінету Міністрів України, Ваше Підприємство з легкісттю подолає будь-які рішення Контролюючого органу з приводу встановлених критеріїв ризикованості.

21 вересня 2020 рік, 15:30

СТАНІСЛАВ КОВАЛЬОВ

Податковий адвокат

Якщо є питання по ризиковості звертайся до адвоката у WhatsApp, Viber, Telegram або за телефоном.